2014. augusztus 23., szombat

Egy kis retro érzés: Mi és a computer

A minap néztem az M3-at és éppen a számítógépről illetve annak programozásáról beszélgettek. Egy 1983-as ismeretterjesztő sorozat egyik epizódjába botlottam, a címe: Mi és a computer.
Tovább nézve az epizódot mindjárt tudtam hogy valahogy meg kell néznem minden epizódját, hiszen amiről bezséltek, amilyen gépeket és programokat használtak azok pontosan azok voltak amiket én magam is használtam akkor amikor összetalálkoztam az informatikával. A riportokban az akkori kissrácok ugyan azokról a dolgokról érzésekről bezsélnek amit én éreztem és átéltem.
Szerencsére a youtube-on elérhető a sorozat minden része.
A programozni tanulóknak is ajánlom, mert vannak benne feladványok, magyarázatok a programozással kapcsolatosan, gyakran nem is olyan egyszerűek ezek. Meg lehet próbálni megoldani ezeket a feladatokat.
Az egyik ilyen feladat pl az volt hogy egy maximum 10 soros verset elemezzünk és adjuk meg a rímképletét. Izgalmas és nem feltétlenül egyszerű feladat, Oldjuk meg! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése